Wat is het annulerings- en terugbetalingsbeleid van WatchMyDog?

Bij WatchMyDog begrijpen we dat boekingen soms moeten worden geannuleerd. We hebben een beleid opgesteld om te beschrijven wat het proces in elke situatie zal zijn.

 

Onze Annuleringsvoorwaarden en Restitutieprocedures worden ook beschreven in onze algemene voorwaarden.

 

  1. Als een hondeneigenaar een boeking annuleert nadat deze is betaald, maar voordat de hondenopvang periode begint:

 

Als een eigenaar een boeking annuleert na betaling van de service, maar voordat de hondenopvang heeft plaatsgevonden, is de eigenaar verplicht om de toepasselijke hondenopvang annuleringsvergoeding aan de betreffende hondenoppasser te betalen (afhankelijk van de door de hondenoppasser zijn of haar gekozen annuleringsvoorwaarden).

Met WatchMyDog kunnen hondenoppassers hun annuleringsbeleid kiezen op basis van drie verschillende beleidsregels die we hebben ingesteld. Honden baasjes kunnen het annuleringsbeleid bekijken op het openbare profiel van de hondenoppasser. De drie annuleringsvoorwaarden zijn:

 

Flexibel beleid - een volledige terugbetaling is alleen beschikbaar als de boeking wordt geannuleerd vóór 12.00 uur, één dag voordat de hondenopvang zal worden uitgevoerd volgends de boeking;

Matig beleid - een volledige terugbetaling is alleen beschikbaar als de boeking wordt geannuleerd vóór 12.00 uur, 7 dagen voordat de hondenopvang zal worde uitgevoerd volgends de boeking;

Streng beleid - een volledige terugbetaling is alleen beschikbaar als de boeking wordt geannuleerd vóór 12.00 uur, 14 dagen voordat de hondenopvang zal worden uitgevoerd volgends de boeking.

 

Als een boeking wordt geannuleerd buiten het tijdsbestek dat is gespecificeerd in de door de hondenoppasser gekozen annuleringsvoorwaarden, ontvangt het baasje van de hond een volledige terugbetaling van de kosten voor de hondenopvang. Let op: de servicekosten worden niet terugbetaald wanneer een reservering wordt geannuleerd door het baasje.

Als de annulering plaatsvindt binnen het tijdsbestek van de annuleringsvoorwaarden, ontvangt het honden baasje 50% terug van de boeking. Let op: de servicekosten worden niet terugbetaald wanneer een reservering wordt geannuleerd door de het baasje.

Als je een boeking wilt annuleren, stuur dan een e-mail naar help@watchmydog.nl nadat deze is betaald, zodat we de annulering en de relevante terugbetaling kunnen verwerken.

 

  1. Als een hondenoppasser een boeking annuleert nadat deze is betaald:

 

Als een hondenoppasser een betaalde boeking annuleert, is de persoon verplicht om zowel de betreffende baasje als WatchMyDog onmiddellijk op de hoogte te stellen van de annulering van de boeking. WatchMyDog zal het volledige bedrag terugbetalen aan de eigenaar, en we zullen ernaar streven om een vervangende hondenoppas te vinden voor de hondeneigenaar. Afhankelijk van de omstandigheden rond de annulering kunnen we het profiel van de hondenoppas markeren. Als twee betaalde boekingen binnen drie maanden worden geannuleerd, kan WatchMyDog het profiel van de hondenoppas schorsen of verwijderen.

WatchMyDog probeert ervoor te zorgen dat, zodra een boeking is betaald, deze wordt beveiligd en vergrendeld. We begrijpen dat het soms kan gebeuren dat een hondenoppas de boeking moeten annuleren, hetzij als gevolg van een noodsituatie of een onvermijdelijke omstandigheid. Echter, zodra een boeking is betaald, willen we annuleringen door hondenoppassers tot een minimum beperken. Dit doet WatchMyDog doormiddel van het belonen van een hondenoppasser in de vorm van een betaling door elke taak die ze hebben voltooid, zodat we de service kunnen garanderen.

 

  1. Kan de hondeneigenaar na het voltooien van de boeking een terugbetaling ontvangen?:

 

Als een hondeneigenaar uiterst ongelukkig is met de service die door de hondenoppasser is geleverd die zij hebben geboekt, of als zich tijdens een boeking een incident voordoet, kan de hondeneigenaar een claim indienen voor een terugbetaling. Om in aanmerking te komen voor een terugbetaling moet het volgende echter zijn gebeurd:

  • De eigenaar van het huisdier en de oppas moeten vóór de boeking een Meet & Greet hebben gehad,
  • De boeking moet zijn betaald via de WatchMyDog-website,
  • Als de boeking is voltooid, moet de eigenaar van de hond een slechte review voor de hondenopasser hebben achtergelaten.
  • De claim moet binnen de "Bronperiode" aan WatchMyDog worden gemeld. Deze periode betekent dat de hondeneigenaar van en/of de hondenoppas aan het einde van het verblijf van de hond 72 uur heeft om elk incident dat tijdens het verblijf is opgetreden per e-mail aan ons te vermelden. Dit staat ook beschreven in onze Servicevoorwaarden.

Zodra dit is gemeld aan WatchMyDog, zullen we het incident grondig bekijken en zo nodig bespreken met zowel de hondeneigenaar als de hondenoppas, met als doel tot een oplossing te komen.

Als je een betaalde reservering wilt annuleren, kunt u een e-mail sturen naar help@pawsitter.nl en wij zullen dit zo snel mogelijk voor je verwerken.

18 sep. 2018 22:31:07